ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. P
  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. P
  4. Passos, Anderson
  1. 宮崎国際大学
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2018 第23巻

An Initial Survey of Japanese Elementary School Students’ Reactions to Robots and Tablets in the Classroom

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/747
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/747
90ee0b2b-dc8e-4aff-9f88-fed22363e310
名前 / ファイル ライセンス アクション
mic.journal.2018.9.Passos.pdf mic.journal.2018.9.Passos (555.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-17
タイトル
タイトル An Initial Survey of Japanese Elementary School Students’ Reactions to Robots and Tablets in the Classroom
タイトル
タイトル An Initial Survey of Japanese Elementary School Students’ Reactions to Robots and Tablets in the Classroom
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Passos, Anderson

× Passos, Anderson

WEKO 988

Passos, Anderson

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 From 2020, elementary schools in Japan will be required to teach programming to their students. It is clear that Japanese publishers have already done their homework and published numerous materials to help elementary school teachers to fulfil Japanese government’s requirements. Nevertheless, it is still unclear how teachers can successfully teach programing concepts without proper training and materials, and also how receptive to new methods and tools elementary school students will be. This paper focuses on the later, on an initial attempt to teach programming concepts to elementary school students and evaluate their level of engagement while using tablet computers and robots. By conducting a small experiment, it is shown that students naturally engage with the content, but special care must be taken to keep students focused on the lesson objectives.
書誌情報 比較文化
en : Comparative culture, the journal of Miyazaki International College

巻 23, p. 35-42, 発行日 2018
出版者
出版者 宮崎国際大学
出版者
出版者 Miyazaki International College
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-2903
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:24:01.451282
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3