ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮崎学園短期大学 (宮崎女子短期大学)
  2. 宮崎女子短期大学紀要
  3. 平成4年度(1992) 第19号
  1. 著者
  2. 宮崎学園短期大学 (宮崎女子短期大学)
  3. か行
  4. 栗山, 和広

<論文>幼児の数表象の構造 : 5歳児の具体物を用いた分解課題の方略分析

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/322
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/322
3c2d99b2-699f-41c9-b272-7c96867ee587
名前 / ファイル ライセンス アクション
mgjc.journal.1992.3kuriyama.pdf mgjc.journal.1992.3kuriyama (765.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-02-04
タイトル
タイトル <論文>幼児の数表象の構造 : 5歳児の具体物を用いた分解課題の方略分析
タイトル
タイトル <Article>Representational Structre of Numbers in Children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 preschool_children's_number_concepts
キーワード
主題Scheme Other
主題 resolution_problem_tasks
キーワード
主題Scheme Other
主題 concrete_materials
キーワード
主題Scheme Other
主題 numbers_1_to_5_as_a_privileged_anchor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preschool_children's_number_concepts
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 resolution_problem_tasks
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 concrete_materials
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 numbers_1_to_5_as_a_privileged_anchor
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 栗山, 和広

× 栗山, 和広

WEKO 650

栗山, 和広

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 651
姓名 KURIYAMA, Kazuhiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Representation of preschool children's number concepts was investigated in the present study. They were given resolution problem tasks. Children were asked to resolve a number into X to Y in using concrete materials. Analyzing children's strategies in dealing with concrete materials, it was shown that children adopted different strategies for counting objects. When dealing with numbers over 5,the children counted the objects directly to 5 and 1 by 1 for the remaining numbers over 5. This result suggested that preschool children may represent numbers 1 to 5 as a privileged anchor or firm structure. The structure of preschool children's number concepts was discussed in terms of procedual knowledge and conceptual knowledge.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Representation of preschool children's number concepts was investigated in the present study. They were given resolution problem tasks. Children were asked to resolve a number into X to Y in using concrete materials. Analyzing children's strategies in dealing with concrete materials, it was shown that children adopted different strategies for counting objects. When dealing with numbers over 5,the children counted the objects directly to 5 and 1 by 1 for the remaining numbers over 5. This result suggested that preschool children may represent numbers 1 to 5 as a privileged anchor or firm structure. The structure of preschool children's number concepts was discussed in terms of procedual knowledge and conceptual knowledge.
書誌情報 宮崎女子短期大学紀要
en : Bulletin of Miyazaki Women's Junior College

巻 19, p. 75-83, 発行日 1993-03
出版者
出版者 宮崎女子短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02898748
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:35:23.453083
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3