ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮崎学園短期大学 (宮崎女子短期大学)
  2. 宮崎女子短期大学紀要
  3. 平成8年度(1996) 第23号
  1. 著者
  2. 宮崎学園短期大学 (宮崎女子短期大学)
  3. か行
  4. 栗山, 和広

<論文>幼児の数表象の構造 : 特異数に関する2つの仮説の検討

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/265
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/265
b618ad40-5b08-4da6-8f08-5f8398f1213f
名前 / ファイル ライセンス アクション
mgjc.journal.1996.3kuriyama.pdf mgjc.journal.1996.3kuriyama (550.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-01-31
タイトル
タイトル <論文>幼児の数表象の構造 : 特異数に関する2つの仮説の検討
タイトル
タイトル <Article>Representational Structure of Numbers in Children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 children's_number_concepts
キーワード
主題Scheme Other
主題 resolution_tasks
キーワード
主題Scheme Other
主題 strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 privileged_anchor
キーワード
主題Scheme Other
主題 the_number_5
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 children's_number_concepts
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 resolution_tasks
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 strategies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 privileged_anchor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the_number_5
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 栗山, 和広

× 栗山, 和広

WEKO 487

栗山, 和広

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 488
姓名 KURIYAMA, Kazuhiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The structure of preschool children's number concepts was investigated. Children were given resolution problem tasks. They were asked to resolve some numbers into X and Y. It was significantly easier for children to resolve numbers into 5 and Y than numbers other than 5 and Y. Furthermore, an analysis of the children's strategies suggested that the main strategy used for the number 5 was the direct representation of numbers (D-type), whereas the main strategies used for numbers other than 5 was the overt method of counting (O-type). These results showed that the privileged anchor consists of the number 5 alone. The results were discussed in terms of a new model of a representation system of numbers.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The structure of preschool children's number concepts was investigated. Children were given resolution problem tasks. They were asked to resolve some numbers into X and Y. It was significantly easier for children to resolve numbers into 5 and Y than numbers other than 5 and Y. Furthermore, an analysis of the children's strategies suggested that the main strategy used for the number 5 was the direct representation of numbers (D-type), whereas the main strategies used for numbers other than 5 was the overt method of counting (O-type). These results showed that the privileged anchor consists of the number 5 alone. The results were discussed in terms of a new model of a representation system of numbers.
書誌情報 宮崎女子短期大学紀要
en : Bulletin of Miyazaki Women's Junior College

巻 23, p. 27-34, 発行日 1997-03
出版者
出版者 宮崎女子短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02898748
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:36:53.934394
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3