ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. S
  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. S
  4. Stewart, Timothy
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2003 第9巻

内省的教授法の学術的可能性

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/437
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/437
891651ab-3be2-4b1f-9416-ca5d24083d99
名前 / ファイル ライセンス アクション
mic.journal.2003.13stewart.pdf mic.journal.2003.13stewart (744.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-12-12
タイトル
タイトル 内省的教授法の学術的可能性
タイトル
タイトル Is Reflective Teaching Scholarship?
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Stewart, Timothy

× Stewart, Timothy

WEKO 939

Stewart, Timothy

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Reflective teaching is the process some teachers use to learn more about their own teaching practice. It involves instructors observing themselves, collecting data about their own teaching, and analyzing that data to use as a basis for change. The question this article poses is, can this type of classroom research conducted by individual teachers be construed as scholarship? After outlining current views prevalent in academia about practitioner research, the article turns to new views of scholarship embodied in the seminal work of Boyer (1990). From illustrations of the so-called Onew scholarshipO in the TESOL field, the article suggests that MIC faculty have a unique opportunity to work toward legitimizing the types of scholarship common to scholar-practitioners.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 内省的教授法は教育実践について更に多くを習得すべく使われることがあるが、授業者が自己観察し、自らの授業に関するデータを集め、変化を目的とする資料としての使用を目指した分析を伴っている。本稿では授業者それぞれの内省的教授法研究が学問として成立するかを問い、アカデミズムに浸透する実践研究に関する今日的見解を概観した後に、ボイヤー(1990)による影響力の大きい研究に見られる新しい学問観に注目する。また、第ニ言語としての英語教育における「新研究」の実例に基づき、宮崎国際大学の教員に研究者/実践家として認知された研究スタイルを実証するまたとない機会が得られることを示すものである。
書誌情報 比較文化
en : COMPARATIVE CULTURE: The Journal of Miyazaki International College

巻 9, p. 112-121, 発行日 2003
出版者
出版者 宮崎国際大学
出版者
出版者 Miyazaki International College
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13438476
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:32:26.008776
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3