ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. O
  4. Occhi, Debra
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2003 第9巻

ネアンデルタール人はハンサムだったかも --考古学の授業における英語の<助動詞+have+過去分詞>に関する取り扱い--

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/433
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/433
7b0918e1-0a5f-4d05-ba66-065dfc705b20
名前 / ファイル ライセンス アクション
mic.journal.2003.10occhi.pdf mic.journal.2003.10occhi (596.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-03-18
タイトル
タイトル ネアンデルタール人はハンサムだったかも --考古学の授業における英語の<助動詞+have+過去分詞>に関する取り扱い--
タイトル
タイトル Neanderthals May Have Been Handsome: On Teaching Archaeology and the English Modal + Have + Past Participle Construction
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Occhi, Debra J.

× Occhi, Debra J.

WEKO 8

Occhi, Debra J.

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 936
姓名 オチ, デボラ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では英語における助動詞+have+過去分詞の形式を示しながら考古学的推論の基礎を教えようとする授業を問題にする。この文型は英文による考古学を扱った文章によく見られるが、証拠に基づく結論を示すために使われる形である。また、本稿では日本における考古学の文献と教育について考察するが、中学校・高等学校の暗記を主体とした試験にも言及する。助動詞に関する表現は英日両言語間で正確に対応していない場合もあり、学生の文化的、また教育的素地は教科内容を中心とした言語教育の立案に際して考慮すべきである。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article describes a lesson designed to teach the basics of archaeological inference together with the English modal + have + past participle construction. This grammatical construction often appears in archaeological writing in English. It is used to show conclusions based on evidence. This article also discusses aspects of archaeological writing and education in Japan. These include the memorization-based examination focus of middle and high school education. It is also the case that English and Japanese modal expressions do not correspond neatly between languages. The article recommends that studentsO cultural and educational backgrounds be considered when designing content-based second language instruction.
書誌情報 比較文化
en : Comparative culture, the journal of Miyazaki International College

巻 9, p. 87-95, 発行日 2003
出版者
出版者 宮崎国際大学
出版者
出版者 Miyazaki International College
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13438476
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:32:31.006793
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3