ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. G
  4. Greenfield, Jerry
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2003 第9巻

宮崎EFL難易度推定式

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/429
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/429
6054c7c4-fe35-42e0-89c7-e9761832eba6
名前 / ファイル ライセンス アクション
mic.journal.2003.5greenfield.pdf mic.journal.2003.5greenfield (712.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-03-18
タイトル
タイトル 宮崎EFL難易度推定式
タイトル
タイトル The Miyazaki EFL Readability Index
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Greemfield, Jerry

× Greemfield, Jerry

WEKO 912

Greemfield, Jerry

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 922
姓名 グリーンフィールド, ジェラルド
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 フレッシュ・キンケイド難易度推定式はMICにおいてEFLの授業で使用する教材の読解難易度の判定や、その他の目的のためによく使われる。フレシュ・キンケイド難易度推定式やその他の、英語を母国語とする人達のために作られたもが、MICの学生に適しているかどうかを判定する調査を、1998年に200名のMICの学生を対象にして行った。それらの推定式は、我々の学生に対しても有効であることが判明した。また今回の調査で、特にMICの学生に有効な推定式を作り上げることも可能なことがわかった。この新しい推定式・宮崎EFL読解難易度推定式と呼ばれるものはフレッシュ難易度推定式によく似ており、100点満点で単語と文章の長さを計測する。簡単な解釈表があり、宮崎EFL読解難易度推定式はとても使いやすい。これらの研究に追随して、実際にMICで仕様される教材の推定式の結果が学生の読解力にどういう意味があるのかを問う研究が、開始された。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The Flesch and Flesch-Kincaid readability scales are regularly used at MIC to gauge the reading difficulty of EFL materials for use in our classrooms and other purposes. To verify whether these and other classic measures developed for native-English speakers are valid to use in our situation, a study was conducted in 1998 with 200 MIC students. The results conclusively showed that the formulas are valid to use with our students. It also was possible to produce a new formula specifically calibrated for MICOs students. This formula, called the Miyazaki EFL Readability Index (MEFLRI), uses word and sentence length to calculate scores on a 100-point scale similar to the Flesch Reading Ease. A simple look-up table makes the formula easy to use. Additional exploratory research has begun to shed some light on what these scores mean in terms of student reading performance with texts as they are actually used at MIC.
書誌情報 比較文化
en : Comparative culture, the journal of Miyazaki International College

巻 9, p. 41-49, 発行日 2003
出版者
出版者 宮崎国際大学
出版者
出版者 Miyazaki International College
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13438476
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:32:36.969973
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3