WEKO3
アイテム
変遷課程としてのテスト開発 : カナダ南東部会話能力判定資料の場合
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/417
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/417e76bd8f7-80ea-4972-86b6-23c8f29416f8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-02-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 変遷課程としてのテスト開発 : カナダ南東部会話能力判定資料の場合 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Test Development as Transformational Process: The Case of the Maritime Oral Communication Assessment Portfolio | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Rehorick , Sally
× Rehorick , Sally× Dicks, Joseph |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A widely held belief about the role of testing in an educational setting is that good tests can have a positive influence, or washback, on classroom praxis. This article describes the development of one such testing project, the Maritime Oral Communication Assessment Portfolio (MOCAP). In addition to the washback noted above, the test development process itself had a larger outcome extending beyond the microcosm of the classroom to the macro level of interorganizational collaboration. This evolution is described within a framework of organizational development. | |||||
書誌情報 |
比較文化 en : Comparative culture, the journal of Miyazaki International College 巻 2, p. 42-56, 発行日 1996 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宮崎国際大学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Miyazaki International College |