ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮崎学園短期大学 (宮崎女子短期大学)
  2. 宮崎女子短期大学紀要
  3. 平成2年度(1990) 第17号
  1. 著者
  2. 宮崎学園短期大学 (宮崎女子短期大学)
  3. か行
  4. 栗山, 和広
  1. 著者
  2. 宮崎学園短期大学 (宮崎女子短期大学)
  3. や行
  4. 吉田, 甫

分数概念の習得過程に関する発達的研究

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/341
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/341
fd7a9f35-5107-49e1-9861-dda787228e17
名前 / ファイル ライセンス アクション
mgjc.journal.1990.4kuriyama,yoshida.pdf mgjc.journal.1990.4kuriyama,yoshida (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-02-19
タイトル
タイトル 分数概念の習得過程に関する発達的研究
タイトル
タイトル A Developmental Analyses on The Acquisition Process of The Concept of Fractions
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 acquisition_process
キーワード
主題Scheme Other
主題 concept_of_fractions
キーワード
主題Scheme Other
主題 incorrect_strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 magnitude_of_fractions
キーワード
主題Scheme Other
主題 decimal_number_system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 acquisition_process
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 concept_of_fractions
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 incorrect_strategies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 magnitude_of_fractions
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 decimal_number_system
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 栗山, 和広

× 栗山, 和広

WEKO 694

栗山, 和広

Search repository
吉田, 甫

× 吉田, 甫

WEKO 695

吉田, 甫

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 696
姓名 KURIYAMA, Kazuhiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 697
姓名 YOSHIDA, Hajime
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This developmental study examined acquisition process of the concept of fractions and relationships of the concept. A total of 161 children have been administrated six tests over 3 years. Two principle incorrect strategies were found concerning the magnitude of fractions. The first was Rule A, in which children ordered the fractions with a larger numerator as a smaller magnitude in problems with the S-D type. Another was Rule B, in which children ordered the fractions with larger denominators as a greater magnitude in the D-S type. Change processes of these strategies suggested four process of acquiring the concept of fractions. In addition, it was shown that the process of the acquisition of the magnitude of fractions was different from acqusition process of other sub-concepts in fractions. These results were discussed in terms of the process of the integration of the concept of fractions to knowledge of the decimal number system.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This developmental study examined acquisition process of the concept of fractions and relationships of the concept. A total of 161 children have been administrated six tests over 3 years. Two principle incorrect strategies were found concerning the magnitude of fractions. The first was Rule A, in which children ordered the fractions with a larger numerator as a smaller magnitude in problems with the S-D type. Another was Rule B, in which children ordered the fractions with larger denominators as a greater magnitude in the D-S type. Change processes of these strategies suggested four process of acquiring the concept of fractions. In addition, it was shown that the process of the acquisition of the magnitude of fractions was different from acqusition process of other sub-concepts in fractions. These results were discussed in terms of the process of the integration of the concept of fractions to knowledge of the decimal number system.
書誌情報 宮崎女子短期大学紀要
en : Bulletin of Miyazaki Women's Junior College

巻 17, p. 57-69, 発行日 1991-03
出版者
出版者 宮崎女子短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02898748
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:34:46.975701
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3