WEKO3
アイテム
大学レベルでの英単語の学習--その目的、戦略、結果に関する一考察
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/34
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/34ea9de3e7-0a88-45cb-8900-adcd78230e51
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-08-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学レベルでの英単語の学習--その目的、戦略、結果に関する一考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Learning English vocabulary at the university level: some considerations for objectives, strategies and outcomes | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Rodda, Brendan
× Rodda, Brendan |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | この論文は、日本の大学における英語学習者むけ語彙学習プログラムを紹介する。外国語学習者の語彙習得の分野の研究を総説する。プログラムの目的、習得方法、アセスメントは研究の主要な結果に基づいている。 This paper outlines a program of vocabulary study for students of English language at Japanese universities. The literature on vocabulary acquisition among second language learners is reviewed. Salient findings in the literature form the basis of the objectives,learning strategies and assessment methods that comprise the program. |
|||||
書誌情報 |
比較文化 en : Comparative culture,the journal of Miyazaki International College 巻 13, p. 1-10, 発行日 2007 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宮崎国際大学 |