ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. D
  4. Davies, Stephen J.
  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. T
  4. Thompson, Míchéal
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2005 第11巻

TOEIC読解部門得点の妥当性--内容理解テストとの相関関係をめぐって

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/130
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/130
c63c3392-30fe-47bd-bf78-b9ba373de186
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-10-29
タイトル
タイトル TOEIC読解部門得点の妥当性--内容理解テストとの相関関係をめぐって
タイトル
タイトル How Accurate are TOEIC Reading Scores in Predicting Performances on Academic Reading Comprehension Tests?
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 Davis, Stephen J.

× Davis, Stephen J.

WEKO 198

Davis, Stephen J.

Search repository
Tompson, Micheal

× Tompson, Micheal

WEKO 199

Tompson, Micheal

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Obtaining a high TOEIC reading score requires the use of a range of reading strategies under test conditions. Some of the more important strategies include scanning, skimming, speed-reading, and the ability to identify and eliminate irrelevant information. Academic reading, on the other hand, requires students to analyze texts, make inferences, and to think critically. Given these differences in strategy use, how reliable is the TOEIC reading score in predicting results on academic reading comprehension tests? This paper summarizes ongoing research into the predictive value of TOEIC reading scores. A class of students (n=21) was given 7 passages to read over the course of one semester. After reading each passage, all the students were given a short multiple-choice comprehension test. No time constraints were enforced. At the end of the semester, the cumulative test result for each student was compared with his or her TOEIC reading score.
書誌情報 比較文化
en : Comparative culture, the journal of Miyazaki International College

巻 11, p. 1-6, 発行日 2005
出版者
出版者 宮崎国際大学
出版者
出版者 Miyazaki International College
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:25:41.590097
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3