ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. O
  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. O
  4. 大関, 智史
  1. 宮崎国際大学
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2018 第23巻

宮崎国際大学の大学教育再生加速プログラムへの取組 ~2014年から2019年までの軌跡~

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/750
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/750
ffe3dc3d-b7e3-4d6a-866c-5953f1e52729
名前 / ファイル ライセンス アクション
mic.journal.2018.12.Ozeki.pdf mic.journal.2018.12.Ozeki (875.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-17
タイトル
タイトル 宮崎国際大学の大学教育再生加速プログラムへの取組 ~2014年から2019年までの軌跡~
タイトル
タイトル Miyazaki International College and the Acceleration Program for University Education Rebuilding: From 2014 to 2019
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大関, 智史

× 大関, 智史

WEKO 1151

大関, 智史

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1152
姓名 Ozeki, Satoshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Miyazaki International College (MIC) was selected for Themes I and II of the Acceleration Program for University Education Rebuilding (AP), one of the programs sponsored by MEXT for 2014 University Education Reform. In 2018, the MIC-AP project completed its 5th year, with now only 1 year remaining. Since MIC was founded, "Development of Critical Thinking through Active Learning" has been the core of our education. The MIC-AP project aims to advance this educational foundation by clarifying effective teaching practices among the active learning activities MIC has implemented thus far, visualizing educational outcomes in e-Portfolio and developing a PDCA cycle of learning with rubric-based syllabi. This paper discusses the progress of the MIC-AP project up to 2018 and a project plan in its final year.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 宮崎国際大学は、2014年に文部科学省の大学キョウ行く再生プログラム(Acceleration Program for University Education Rebuilding : AP)に採択され、2019年度で5年目を終える。この文献では、まず、APとその背景にある文部科学省の教育改革への動向に触れる。そして、宮崎国際大学の教育の特色を紹介し、それを加速させるためのAPについて議論する。最後に、宮崎国際大学のこれまでの主な取組及び毎年文部科学省に提出している必須指標をまとめる。
書誌情報 比較文化
en : Comparative culture, the journal of Miyazaki International College

巻 23, p. 57-67, 発行日 2018
出版者
出版者 宮崎国際大学
出版者
出版者 Miyazaki International College
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-2903
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:23:55.996348
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3