ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. H
  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. H
  4. Hamilton, Scot
  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. P
  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. P
  4. Passos, Anderson
  1. 宮崎国際大学
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2012 第17巻

The Pedagogical Benefits of CRS use in Small-Group and Culturally- specific Settings: A Pilot use and Study of Student Perceptions

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/500
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/500
33fa5037-6afc-4242-9be8-683bd9bc99d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
mic.journal.2012.7hamilton.passos.pdf mic.journal.2012.7hamilton.passos (573.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-07-12
タイトル
タイトル The Pedagogical Benefits of CRS use in Small-Group and Culturally- specific Settings: A Pilot use and Study of Student Perceptions
タイトル
タイトル The Pedagogical Benefits of CRS use in Small-Group and Culturally- specific Settings: A Pilot use and Study of Student Perceptions
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Computer-supported collaborative learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Clicker
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 enhancing teaching and learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Hamilton, Scot

× Hamilton, Scot

WEKO 1000

Hamilton, Scot

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 988
姓名 Passos, Anderson
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Electronic classroom response systems (or CRS) are tools used to engage students in material; promote discussion; and offer teachers an immediate way to measure lesson and learning effectiveness. Their benefits are well understood for large class sizes and lectures. However, we have been interested to study how they might perform in small classroom settings and to assist educators and students to overcome social and pedagogical constraints peculiar to Japan and ESL contexts. It’s mainly been our wish to find ways to circumvent a certain reticence on the part of students to participate more dynamically in classroom discussions and to offer feedback as to their comprehension of concepts. In this paper we begin by describing the general rationales for using CRS and some description of practices employed. This includes some anecdotal reflections. We then describe our very simple (and small sample size) survey results on student perceptions of the system(s). This generally revealed CRS to be positively viewed on self-assessment of performance and engagement; and as a continuous assessment tool (and welcome alternative to traditional mid-term and final exam formulae). Lastly, the authors discuss CRS juxtaposed with traditional and new constraints in teaching and urge educators to reckon with the cognitive and wider culturally affected and adapted attributes of today’s students.
書誌情報 比較文化
en : Comparative culture, the journal of Miyazaki International College

巻 17, p. 94-118, 発行日 2012
出版者
出版者 宮崎国際大学
出版者
出版者 Miyazaki International College
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-2903
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:30:53.784954
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3