ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. R
  4. Rummel, Edward
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2003 第9巻

週間最新ニュースプロジェクト--インテグレイテッド・アクティビティーを使ったコンテント・ベース学習の動機付けと強化--

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/434
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/434
efa85d35-6561-42d1-a27a-3f80c37e1477
名前 / ファイル ライセンス アクション
mic.journal.2003.11payne.pdf mic.journal.2003.11payne (503.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-08-21
タイトル
タイトル 週間最新ニュースプロジェクト--インテグレイテッド・アクティビティーを使ったコンテント・ベース学習の動機付けと強化--
タイトル
タイトル Weekly current news project: an integrated skills activity to motivate and reinforce content-based language learning
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Rummel, Edward

× Rummel, Edward

WEKO 235

Rummel, Edward

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 937
姓名 ラメル, エドワード
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 当該論文は、コンテント・ベースの語学クラスで、インテグレイテッド・スキル・アクティビティーを使って授業を行うことに興味のある教師を対象にしている。ここで紹介するアクティビティーは、宮崎国際大学の政治学概論の一年生の授業で実際に使われているものである。毎週行われるこのアクティビティーで、学生は、まず新聞から政治に関する記事を選び出す。そして各自で記事を選び出す。そして各自で記事を読み概要を把握する。その概要を使って個人の意見や記事の内容をまとめた要約を書く。次に、ペアを組んだ聞き手に、口頭で自分のニュースを報告する。この際聞き手はノートを取り、質問をする。このアクティビティーを通じて学生はクリティカル・シンキングの力を身につける。更に、アクティビティーの性質上、常に読むこと、書くこと、聞くこと、話すことを繰り返すため、流暢に、そして正確に言語を学習するようになる。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article is aimed at teachers who are interested in using integrated skills activities in content-based language classes. The particular activity discussed here is used in a first-year introduction to political science class at Miyazaki International College. In this weekly activity, students choose news articles dealing with political issues. Each student reads an article and outlines its main points. From the outline, the student writes a summary and a personal reaction to the contents of the article. Then once a week each student orally explains his/her news story to a partner who asks clarification questions and takes notes. The activity provides the students a forum for critical thinking. In addition, language fluency and accuracy issues are addressed by the great deal of regular practice in reading, wiring, listening and speaking the activity requires.
書誌情報 比較文化
en : Comparative culture, the journal of Miyazaki International College

巻 9, p. 104-111, 発行日 2003
出版者
出版者 宮崎国際大学
出版者
出版者 Miyazaki International College
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13438476
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:32:28.995290
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3