ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. G
  4. Gladman, Andrew
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2007 第13巻

共同学際的チーム・ティーチング(CITT)--フォーカスグループ研究の予備的調査

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/36
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/36
d9582b25-748b-4f70-8eb0-9c6150acf602
名前 / ファイル ライセンス アクション
mic.journal.2007.5gladman.pdf mic.journal.2007.5gladman (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-08-24
タイトル
タイトル 共同学際的チーム・ティーチング(CITT)--フォーカスグループ研究の予備的調査
タイトル
タイトル Collaborative interdisciplinary team teaching (CITT): an exploratory focus group study
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Gladman, Andrew

× Gladman, Andrew

WEKO 27

Gladman, Andrew

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は宮崎国際大学で行われている、大学一、二年生向けの異分野教員による
チームティーチングに参加している英語教員グループと教科教員グループへのイン
タビューを用いたパイロットテストである。本研究は過去の研究の発見と本研究の
結果を比較した後に、これから行い得る研究へのスタート地点となりうるものでも
ある。上記二グループの教員の答えの分析からチームティーチングの成功と失敗を
分ける重要な十一の要因が発見された。それらの要因の大部分は教員のもつ性質と
他の教員への接し方とに分類できる。本研究の結果の多くは過去の研究の発見と重
なったが、新しい要因も発見された。これから先の研究ではこれら十一の要因の中
の幾つかの要因の重要度の違いを調査することが課題となるであろう。
This paper describes an exploratory focus group study of MIC’s team teaching approach for lower-division classes, Collaborative Interdisciplinary Team Teaching (CITT). The study was designed to test previous findings from the professional team teaching literature and provide a baseline dataset for a program of further studies into CITT. Content analysis of the data revealed eleven major categories of response emerging independently across the focus groups, primarily concerned with team teacher attributes and secondarily with team teacher interactions. Most categories are well represented in the team teaching literature, although some less common responses also emerged. A number of potential tensions between team teachers’ professional responsibilities with respect to the major categories are identified in the analysis, and these have been used to guide the development of further CITT research.
書誌情報 比較文化
en : Comparative culture,the journal of Miyazaki International College

巻 13, p. 21-40, 発行日 2007
出版者
出版者 宮崎国際大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 15:25:24.894349
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3