WEKO3
アイテム
共同学際的チーム・ティーチング(CITT)--フォーカスグループ研究の予備的調査
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/36
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/36d9582b25-748b-4f70-8eb0-9c6150acf602
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-08-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 共同学際的チーム・ティーチング(CITT)--フォーカスグループ研究の予備的調査 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Collaborative interdisciplinary team teaching (CITT): an exploratory focus group study | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Gladman, Andrew
× Gladman, Andrew |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究は宮崎国際大学で行われている、大学一、二年生向けの異分野教員による チームティーチングに参加している英語教員グループと教科教員グループへのイン タビューを用いたパイロットテストである。本研究は過去の研究の発見と本研究の 結果を比較した後に、これから行い得る研究へのスタート地点となりうるものでも ある。上記二グループの教員の答えの分析からチームティーチングの成功と失敗を 分ける重要な十一の要因が発見された。それらの要因の大部分は教員のもつ性質と 他の教員への接し方とに分類できる。本研究の結果の多くは過去の研究の発見と重 なったが、新しい要因も発見された。これから先の研究ではこれら十一の要因の中 の幾つかの要因の重要度の違いを調査することが課題となるであろう。 This paper describes an exploratory focus group study of MIC’s team teaching approach for lower-division classes, Collaborative Interdisciplinary Team Teaching (CITT). The study was designed to test previous findings from the professional team teaching literature and provide a baseline dataset for a program of further studies into CITT. Content analysis of the data revealed eleven major categories of response emerging independently across the focus groups, primarily concerned with team teacher attributes and secondarily with team teacher interactions. Most categories are well represented in the team teaching literature, although some less common responses also emerged. A number of potential tensions between team teachers’ professional responsibilities with respect to the major categories are identified in the analysis, and these have been used to guide the development of further CITT research. |
|||||
書誌情報 |
比較文化 en : Comparative culture,the journal of Miyazaki International College 巻 13, p. 21-40, 発行日 2007 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宮崎国際大学 |