WEKO3
アイテム
Student Evaluations of a Positive Psychology Course: Pilot Test
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/2000114
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/2000114ebb55ad1-6e91-43be-8859-d3889a9e5c11
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-12-10 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Student Evaluations of a Positive Psychology Course: Pilot Test | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題 | student | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題 | positive psychology | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題 | active learning | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
小林, 太
× 小林, 太
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述 | Japanese students in a Positive Psychology course (N = 17) evaluated eleven active-learning exercises regarding their usefulness as learning materials on a 7-point Likert-scale format. The results of one-sample t-tests (two-tailed) with a criterion value of 4 (i.e., neutral evaluations) indicated that the majority (86.37%) of these exercises indicated large-size effects (Cohen’s d≧0.80). Thus, this study offered empirical support for the appropriateness of the current exercises. Further studies with a larger number and more diverse groups of participants are recommended in the future. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
bibliographic_information |
ja : 比較文化 en : Comparative culture, the journal of Miyazaki International College 巻 28, p. 74-85, 発行日 2024-12 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 宮崎国際大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Miyazaki International College | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2432-2903 |