ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. 宮崎国際大学
  3. H
  4. 平井, 悠
  1. 宮崎国際大学
  2. <国際教養学部> 紀要 比較文化 ISSN 2432-2903
  3. 2022 第27巻

Investigation of the purpose of using ARC and areas for improvement

https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/2000067
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/2000067
3a229f1e-a9d7-45d5-8902-29096736d3d9
名前 / ファイル ライセンス アクション
Comparative_Culture2022.3.Hirai.pdf Comparative_Culture2022.3.Hirai.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-09-12
タイトル
タイトル Investigation of the purpose of using ARC and areas for improvement
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 平井, 悠

× 平井, 悠

en Hirai, Yu

ja 平井, 悠

ja-Kana ヒライ、ユウ

Search repository
抄録
内容記述 本論文は宮崎国際大学が設ける自己学習センター(Academic Resource Center)の学生利用についての調査である。主に学生のARC 利用目的とARC が提供するサービスの質を調査した。調査においてセンター利用学生は利用目的を記入するフォームに答え、その結果から学生の主なARC 利用目的を調査した。また学期終了後にARC 利用者により詳細なARC 利用目的とセンター利用により達成した内容を調査し、ARC が提供する効果的なサービスと改善点を調査した。結果として学生は放課後に最もARC を利用しており、主な目的はTOEIC 学習と課題への取り組みだった。また、ARC が常備する教材とセンターに常駐していたティーチングアシスタントがこれらの目的達成に役立ったという結果となった。一方でスピーキング環境としては適しておらず、課題解決や資格学習以外の目的としては十分な学習環境を提供していない事が確認された。
言語 ja
抄録
内容記述 This paper presents a survey of students’ use of the Academic Resource Center, a selfstudy center established by Miyazaki International College. The main focus of the survey was students' intended use of the ARC and the quality of services provided by the ARC. Students who use the center fill out a form to indicate the purpose of their ARC use, and the results are used to determine the main purposes for which students use the ARC. At the end of the semester, ARC users were asked to provide more detailed information about their purpose for using the ARC and what they achieved through their use of the center. The results showed that students used ARC the most after school, and their main purpose was to study TOEIC and complete assignments. The survey showed that the learning materials and the teaching assistant stationed at the center were helpful in achieving these objectives. However, the ARC was not suitable as a speaking environment and did not provide an adequate learning environment for purposes other than completing assignments and preparing for qualifications.
言語 en
bibliographic_information ja : 比較文化
en : Comparative Culture, the journal of Miyazaki International College

巻 27, p. 24-54, 発行日 2023-12
出版者
出版者 宮崎国際大学
言語 ja
出版者
出版者 Miyazaki International College
言語 en
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2432-2903
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-09-12 06:18:23.693356
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3