WEKO3
アイテム
Investigation of the purpose of using ARC and areas for improvement
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/2000067
https://meilib.repo.nii.ac.jp/records/20000673a229f1e-a9d7-45d5-8902-29096736d3d9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-09-12 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Investigation of the purpose of using ARC and areas for improvement | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
平井, 悠
× 平井, 悠
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述 | 本論文は宮崎国際大学が設ける自己学習センター(Academic Resource Center)の学生利用についての調査である。主に学生のARC 利用目的とARC が提供するサービスの質を調査した。調査においてセンター利用学生は利用目的を記入するフォームに答え、その結果から学生の主なARC 利用目的を調査した。また学期終了後にARC 利用者により詳細なARC 利用目的とセンター利用により達成した内容を調査し、ARC が提供する効果的なサービスと改善点を調査した。結果として学生は放課後に最もARC を利用しており、主な目的はTOEIC 学習と課題への取り組みだった。また、ARC が常備する教材とセンターに常駐していたティーチングアシスタントがこれらの目的達成に役立ったという結果となった。一方でスピーキング環境としては適しておらず、課題解決や資格学習以外の目的としては十分な学習環境を提供していない事が確認された。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述 | This paper presents a survey of students’ use of the Academic Resource Center, a selfstudy center established by Miyazaki International College. The main focus of the survey was students' intended use of the ARC and the quality of services provided by the ARC. Students who use the center fill out a form to indicate the purpose of their ARC use, and the results are used to determine the main purposes for which students use the ARC. At the end of the semester, ARC users were asked to provide more detailed information about their purpose for using the ARC and what they achieved through their use of the center. The results showed that students used ARC the most after school, and their main purpose was to study TOEIC and complete assignments. The survey showed that the learning materials and the teaching assistant stationed at the center were helpful in achieving these objectives. However, the ARC was not suitable as a speaking environment and did not provide an adequate learning environment for purposes other than completing assignments and preparing for qualifications. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
bibliographic_information |
ja : 比較文化 en : Comparative Culture, the journal of Miyazaki International College 巻 27, p. 24-54, 発行日 2023-12 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 宮崎国際大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Miyazaki International College | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2432-2903 |