@article{oai:meilib.repo.nii.ac.jp:00000430, author = {Hoskins, Christopher}, journal = {比較文化, Comparative culture, the journal of Miyazaki International College}, month = {}, note = {着想を与え、そこから物語を完成させる練習は学生が文法上の知識を書いたり話したりして実践するための効果的手段になり得るが、談話スタイルに関わる事項の紹介や補強に使うこともできる。講義やそこで課せられた文献の内容を使えば、その知識や語彙を再利用できる。授業者が着想を構成できるのは学生が論理的で自然に物語を完成すべく所定の構造や知識を仕様する場合である。フィードバックを提供する過程が狙っているのは学生主体による相互間の訂正、テクスト編集と会話に焦点をあてた活動を目的とした創造的機会の設定による練習効果である。, The use of seed stories, a story completion exercise can be an effective vehicle for students to practice transferring grammatical knowledge to writing and speaking. At the same time seed stories can be used to introduce and reinforce elements of narrative style. By making use of content from class lectures and readings, information and vocabulary from these class activities can be recycled. The instructor can construct the seed story in a way that obligates the students to use certain structures and information in order to complete the story in a logical and natural way. The process of offering feedback extends the utility of the exercise by creating opportunities for student-centered peer-correction, text-editing and focused conversational activities.}, pages = {50--55}, title = {シード・ストーリー --物語における文法実践--}, volume = {9}, year = {2003} }